SCOTLAND - EDINGBURGH - GLENCOE - ISLE OF SKYE

3 juli 2019 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

DAG 1: Een zesdaagse reis naar SCOTLAND. De bedoeling was te genieten van de natuur en moeilijke en minder moeilijke hikings te doen. Met 4 hebben we de reis aangevat, ik zelf, mijn vrouw Jacqueline, mijn dochter Valerie en mijn schoonzoon Kevin. Kevin heeft de wandeling uitgezocht en mijn dochter de hotels. Wij zijn in een zetel mee gegaan. We zijn vertrokken vanuit Brussel met Brussels Airlines  met een airbus 319. Na een vlucht van 1H40 aangekomen in Edingburgh en in het checken in het hotel IBIS Style stond de verkenning van Edingburgh op de planning. Het is geen grote stad en geeft een kleurloos uitzicht. Om te winkelen dien je hier niet te zijn, maar dat was ook niet onze bedoeling. Het weer was droog, bewolkt  en ongeveer 16 graden. Ideaal om na het avondeten nog een wandeling te maken.

DAG 2: Na het ophalen van de huurwagen, een Kia Sorento trokken we richting natuur, want de natuur in SCOTLAND is schitterend. Onze eerste stop was The Kelpies, om daarna door te rijden naar de plaats waar een deel van Skyfall is opgenomen. Daarna onze eerste stevige hiking: De LOSTVALLEY. Na de stevige wandeling ingecheckt in hotel "Loch Leven" in Glencoe. Na het avond eten nog een uitloop wandeling van 2km, de Glencoelochan trail. Heel de dag prima weer, zonnig en 24 graden.

DAG 3: Vandaag de iets gemakkelijker wandelingen. Na een heerlijk Scottisch ontbijt vertrokken we voor onze trip. De eerste stop was gewoon uitstappen en het kasteel EILEAN DONAN bewonderen in al zijn glorie.